Minimál logót kapott a Burberry


A nagy márkák körében az elmúlt években divattá vált a logók lecserélése letisztultnak nevezhető, tipográfiai alapú megoldásokra.

A sort 2010-ben az amerikai divatmárka, a Gap nyitotta. Az ő klasszikus logójukat a felfutóban lévő közösségi médiában kibontakozó népharag még néhány nap alatt elsöpörte.

2012-ben a Microsoft új logóját, a korábbi betűtípust felváltó korszerűbb feliratot már nagyobb megértés fogadta, részben talán az Apple által meghonosított új, minimalista design-

gondolkodásnak köszönhetően.

Most pedig a Burberryre került a sor. A még csak öt hónapja a cégnél lévő vezető tervező, a Givenchytől érkezett Ricardo Tisci elérkezettnek látta az időt, hogy a márkát egy új korszakba vezesse. Ennek jegyében kérte fel az elismert grafikust és art directort, Peter Saville-t, hogy az utoljára 20 éve megváltozott márkaarculatot megújítsa.

A korábban a Calvin Klein megújításán is dolgozó Saville két tervet tett le az asztalra. A szélesebb körben elfogadott darab az alapító, Thomas Burberry monogramjával és a márka színeivel játszó minta:

A másik a hagyományos betűtípust és a lovag képét is sutba dobó új logó, amit sokan támadnak, állítva, olyan, mintha Wordben készült volna, nagyjából tíz perc alatt:

Tisci viszont rajongva nyilatkozik Saville munkájáról, és az új logó már meg is jelent a cég weboldalán, így valószínű, hogy a Gap kísérletével ellentétben túléli a népharagot.

Címkék: burberry, design, divat, logo
https://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/56695/pics/lead_800x600.jpg
burberry,design,divat,logo
 
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?