„Márkaboom előtt áll Magyarország”

Sok kisvállalkozás növekedése megtorpan egy ponton. Ennek biztos jelei, ha elmúlik a újdonság kezdeti ereje, ha kimerülnek a reklámcsatornák, ha egyre nehezebb fenntartani a kezdeti növekedést, csökken a piaci részesedés, a profit, ha állandóan kampányolni kell. A továbblépés kulcsa a márkaépítés, mellyel költséghatékonyabbá tehető a kommunikáció és szélesíthető a piaci jelenlét.

A változást több trend is segíti: egyre drágább és bonyolultabb online hirdetni, miközben egyre szigorodik a szabályozás, szűkítve a cégek mozgásterét – mint a most életbe lépett GDPR is. Mindezek alapján várhatóan vállalkozások tömegei kezdenek márkaépítésbe, márkaboom előtt áll Magyarország – vélekedett Wolf Gábor a közelmúltban rendezett XI. Marketing Szuperkonferencián.

Csakhogy, egy márka elterjesztéséhez merőben más módszerek szükségesek, mint a vállalkozás beindításához kellettek. Míg egy vállalkozást beindítani rövid távú akciókkal, kampányokkal lehet, erős márka építéséhez ez már nem elég.

Mit csinálnak máshogy a sikeres márkák?

A vállalkozások többsége termékorientált. Csak önmagáról - a saját termékéről – beszél, csak önmagával foglalkozik. Ámde a termékorientáltság nem épít márkát! A kiemelkedő sikert elérő márkák nem a termékről beszélnek a reklámjaikban, hanem csábítanak – például érzelmekkel, amit a termék kivált. Nem egy cipőről beszélnek, hanem sportról, teljesítményről, hogy legyőzheted önmagad. Azonban az üzenetnek mindig relevánsnak kell lennie, ehhez pedig úgy kell ismerni a vevőket, mint egy antropológus – mondta Wolf Gábor.

A legsikeresebb márkák ennél is tovább mennek: egy ideológiát fogalmaznak meg. Meghatározzák a márka legfőbb értékét és minden lehetséges fórumon kommunikálják. Egy kozmetikum a szorongástól szeretné megszabadítani a nőket. Egy másik cég arról beszél, hogy gondolkodj másként. Dereng melyik vállalkozásokról lehet szó? A lényeg, hogy a márka által képviselt gondolat, üzenet összetéveszthetetlenül egyedi legyen. Akárcsak a márka stílusa, ami túlmutat a logón és a kisarculat keretein. A vállalkozás minden elemében vissza kell köszönnie, a honlaptól kezdve az emailen és a cégautókon át a kommunikáció stílusáig.

Nem mindegy hogyan érintik meg a vevőt

A kisvállalati marketing szakértő szerint a márkaépítés túlmutat a marketingen, lényegében a cég működési alapelve. A vállalkozás minden tevékenységében jelen van. Ahhoz, hogy egy vállalkozás a kívánt képet alakítsa ki magáról, fel kell térképeznie azokat a pontokat, ahol találkozik a vevőivel. Majd ezeken a pontokon meg kell terveznie mi fog történni, mégpedig úgy, hogy az tökéletes összhangban legyen a márka üzenetével, stílusával. Meg kell határozni hogyan találkozik a vevő a céggel vásárlás előtt, közben és utána. Milyenek legyenek a hirdetések, a honlap, a vásárlás utáni köszönő oldal, a bolt arculata, az eladók ruhája, a csomagolás, vásárlás után a számla.

(Fotó: MarketingCommando)

https://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/53708/pics/lead_800x600.jpg
márkaépítés,wolf gábor
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?