Karácsonyi reklám-mozik

A karácsonyi időszak néhány éve már a nagy költségvetésű reklámfilmekről (is) szól – természetesen a hozzájuk már kötelezően kapcsolódó hashtagekkel, kiegészítő tartalmakkal, no meg vásárlási lehetőségekkel.

A műfaj úttörője a brit John Lewis áruház, az ő megható munkájukat évről-évre várja a reklámvilág és a vásárlók is. Az idei, amúgy cuki kisállatos filmjüket viszont sokan azzal vádolják, hogy lerombolja a karácsonyi mítoszt, mivel azt a jelentet mutatja be, amikor az apuka összeszereli a gyerekeknek a trambulint. (Az állatos tematikát az is indokolja, hogy a John Lewis idén karácsonykor a The Wildlife Trusts szervezet élőhely-megőrzési erőfeszítéseit támogatja a kampányhoz tartozó plüssjátékok árából.)

Idén szinte egyöntetű vélemény szerint a Marks & Spencer „Mikulásnét” felvonultató reklámja, amely egy nappal a John Lewis filmje után jelent meg, cukiságban megelőzte a nagy elődöt. Az RKCR/Y&R ügynökség által készített, a Király beszédét jegyző Tom Hooper rendezte film Rachel Portman „With Love” című zenéjével, a főszerepben Janet McTeer színésznővel itt látható:

A reklámfilm a Channel 4 tévécsatornával együttműködésben jelent meg: egyhetes teaser-kampányt követően a Gogglebox című valóságshow reklámszünetében debütált, mielőtt kikerült volna a közösségimédia-hálózatokra, a csatornán pedig több tematikus kisfilm is készült hozzá. A filmben szereplő tételek – a kislány csillogó piros cipője mellett még a kandallón talált piték is – természetesen megvásárolhatóak az áruházakban. (Magyarországról viszont – több más veszteséges piac mellett – bejelentette kivonulását a M&S.)

Szintén egyfajta termékkatalógus a H&M idei filmje. Viszont ők sem bíztak semmit a véletlenre: a négyperces munkát a Grand Budapest Hotel kapcsán is ismert, viszont a rajongóit új filmmel már évek óta várató Wes Anderson rendezte sajátos, utánozhatatlan stílusában, főszereplője pedig a nem kevésbé híres Adrien Brody:

Idén a magyar márkák közül az Unicum sem maradt le a karácsonyi vonatról: az Artvertising retroelemekből építkező, nagyon diszkréten márkázott filmje az apai példa fontosságát mutatja be. (Ebben az esetben nehezítés volt, hogy alkoholreklámokban fiatalkorú szereplők nem jelenhetnek meg, ezt a doboz-szimbólummal hidalták át a készítők):

http://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/32297/pics/lead_800x600.jpg
adrien brody,artvertising,h&m,john lewis,karácsony,marks & spencer,unicum,wes anderson
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?