Hirdetői rekordok a Super Bowl-on

Az 50. Super Bowl nézettségi rekordot ugyan nem hozott, viszont több más csúcsot beállított. Nem csak a Seriff, Payton Manning húzhatta be kétszázadik győzelmét (voltaképpen elsősorban a védelem nyerte meg neki ezt a meccset, de összteljesítménye akkor is sportlegendává avatja), de a reklámidőt is eddig soha nem látott árakon mérték: 30 másodpercért legalább ötmillió dollárt számlázott a CBS. Ezen az áron összesen 49 perc és 35 másodpercnyi reklámidőt értékesítettek, 53 hirdető 62 reklámját sugározták. A reklámozók közül 17-en újoncok voltak az eseményen (mg a tavalyiak 45%-a nem tért vissza idén), a legnagyobb költést pedig a klasszikusan Super Bowl-fókuszált cégek: az Anheuser-Busch sörgyár és a Pepsico, valamint a Fiat-Chrysler (a Jeep márkával) produkálták. Az iparágak közül pedig hagyományosan kiemelkedtek az autógyárak: 11 reklámfilmjük összesen 9 percet foglalt el a műsoridőből. Érdekes módon elsősorban nem a tengerentúli gyártók voltak aktívak, a mérkőzés hivatalos szponzorként is fellépő koreai Hyundai például egész sor filmmel mutatta be újdonságait. A korábban már elhíresült filmekkel jelentkező Volkswagen viszont a dízelbotrányt követően a háttérbe húzódott, a csoport egyedül az Audi márkával képviseltette magát. Rengeteg volt az étel-ital, több kommentár is kiemelte viszont a néhány meglepően gyomorforgatóra sikeredett gyógyszerreklámot, amelyek a hagyományosan zabálás-központú eseményen minimum furcsán vették ki magukat. A pénzügyi szektor is elkezdett visszamerészkedni a képernyőre, bár a hét hirdetőből négy újonc volt, és igazán nagynevű játékosok (a jól ismert PayPalt kivéve) nem szerepeltek közöttük.

A filmekre idén is jellemző volt a (sport- és egyéb) sztárok szerepeltetése, ami néhol meglehetősen öncélúan alakult. Pozitív példaként említhető a MINI Defy Labels (mondj nemet a megbélyegzésre) filmje és a Budweiser ittas vezetés elleni munkája Helen Mirrennel.

Az LG Liam Neesont ültette fantáziavilágába, de ebben az esetben sokkal érdekesebb, hogy a futurisztikus film producere a Szárnyas fejvadász rendezője, Sir Ridley Scott, míg a reklám rendezője a híres filmes fia volt.

A hagyományosan erős kisállatos vonal idén talán gyengült valamelyest, az egyik legütősebb munkában, a Heinz reklámjában azonban hot dognak öltöztetett kutyák játszották a főszerepet.

Az Origo két magyar vonatkozású pillanatot is felfedezett a reklámokban: az Avocados From Mexico szpotjában a Rubik-kocka kap szerepet, míg a Batman Superman ellen egyik előzetesében a Budavári palota alakítja Gotham City operaházát.

Érdekesség továbbá, hogy a közösségi média ereje a tavalyi évhez képest kissé megkopni látszik: Twitter-hashtaget a reklámok 44%-a használt (szemben a tavalyi 52%-kal), míg a tíz legtöbbet megosztott reklám összesen 2,9 millió megosztást ért el, ami 36%-kal alacsonyabb a 2015-ös döntő filmjeinek értékénél.

A nálunk is ismert/kapható márkák közül hirdettek: LG, Pokemon, Colgate, Persil, Amazon, Axe, T-Mobile, Advil, Intel, Coca-Cola, Pepsi, Mountain Dew, Skittles, Snickers, Heinz, McDonald’s, Hyundai, Honda, MINI, Kia, Toyota, Audi, PayPal. Az összes reklámot ezen az oldalon lehet megnézni.

(Fotó: Denver Broncos)

http://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/24934/pics/lead_800x600.jpg
audi,heinz,helen mirren,hyundai,lg,liam neeson,mini,nfl,paypal,ridley scott,sport,super bowl,volkswagen
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?