Energiaitalok a holtponton

Energiaitallal foglalkozni nem egyszerű. Gyártani persze az, viszont utána eladni már kevésbé. Hiszen a szinte egyforma termékek és a nem túl tág nagyfogyasztó célcsoport megnehezíti a márkák megkülönböztetését.

Erre a Holtpont című film kapcsán eszméltem rá ismét. A film – melyre egyébként a Filmbox hívott meg – Kathryn Bigelow immár negyedszázados eredetijéből átveszi az alaphelyzet egy részét, néhány szereplőt és pár fordulatot, valamint legendás képet (lásd: dolláreső), egyebekben a modern világra adaptálja, és nyakon önti némi ezo-zöld mondanivalóval. A sztorit nem spoilerezném szét, de egyébként is meglehetősen kiszámítható. A mű pozitívumát a szörfösök helyett immár kortárs módon extrém poliatléták által előadott lélegzetelállító kunsztok adják, melyekről már másnak is eszébe jutott, hogy olyan, mintha egy gigantikus GoPro-Red Bull reklámot nézne. A bökkenő csak az, hogy a filmet a Monster támogatta…

Kicsit utánanéztem, miben is tudja megkülönböztetni magát a két márka egymástól. Az extrém sportokat még a Red Bull emelte be az eszköztárba, és ezen a ponton nehéz újat mutatni. Inkább specializálódásról van szó: míg az osztrák kategóriateremtő a motorsportokon belül a Formula 1, a MotoGP és a rali támogatója, a Monster a különböző motokrossz-szakágakban, hómobilban, driftben nyomul. A kerékpár (mountain bike, BMX) és a snowboard szintén közös elem, a szörny viszont az akciósportok közül erősebben ráfeküdt a vízi sportokra. Újat hoztak továbbá az MMA, valamint – igazán izgalmas módon - a feltörekvőben lévő e-sportok (számítógépes játékok) támogatásával. Utóbbi területen például az Activisionnel közös promóciókkal is megpróbálják ezt a nem csekély méretű rétegközönséget megszólítani. Emellett a Red Bullnál – a saját nevük alatt futó Air Race sorozaton kívül – erős vonalat képvisel a kreativitás, Ládaderbitől a fesztiválokon és a Pilvakeren át a Music Academy-ig és a BC One breaktáncversenyig. A másik oldalon a Monster öndefiníciójának része a féktelen életstílus a punk rockkal, partikkal és a dögös csajokkal. Utóbbit külön is hangsúlyozzák a Monster Girls szerepeltetésével, és a hagyományos reklámok helyett ilyen típusú élményeket – VIP belépők, a sztárokkal közös tevékenységek – kínálnak a promócióik során is.

A mexikói Renatta a Monster csajok közül

És ebből a szempontból a Holtpont jól átadja az életérzést. Kérdés, hogy ez elegendő-e a megkülönböztetéshez, legalább néhány jól definiált célcsoport körében.

http://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/23747/pics/lead_800x600.jpg
activision,air race,célcsoport,fesztivál,film,formula 1,gopro,holtpont,koncert,ládaderbi,monster,motogp,pilvaker,red bull,sport,zene
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?