Tápkiegészítő csapatok

Elemzésre érdemes marketingstratégiát folytat a két legnagyobb hazai sport-táplálékkiegészítő márka, a BioTechUSA és a Scitec Nutrition. Az eladásokon túli márkaépítési cél kettős: külföldi/nemzetközi imázzsal felruházni a márkát, illetve a társadalom minél szélesebb köreivel elfogadtatni a gyakran démonizált (az illegális teljesítményfokozókkal egy kalap alá vett) termékeket.

Ezeket a célokat támogatja többek között a márkanév, a termékek megjelenése, elnevezése és feliratai, az amerikai cégközpont… és még egy nagyon fontos tényező: a márka arcai, ajánlói. Az ún. endorserek, akik arcukat – és jelen esetben testüket is – adják a termékekhez, két nagy körből kerülnek ki: a hazai fitnesz és testépítés adott célcsoportban ismert sztárjai (celebjei és állócsillagai) közül sokan egyik vagy másik márka mögött állnak, rajtuk kívül pedig a világ minden tájáról „második vonalbeli”, vagyis nem sokszoros nemzetközi versenygyőztes, de stabilan szereplő és megbízható munkát végző, kétkezi profi sportolók (különböző kategóriákban induló fitnesz- és testépítőversenyzők) képezik a csapatokat. A tagok felépítéséről – nevük megismertetéséről, egyfajta példaképként való felépítésükről – a márkák gondoskodnak a közösségi médiában, nyomtatott kiadványokban (magazinjaikban és katalógusaikban), weboldalaikon és reklámanyagaikon, valamint helyi és országos rendezvényeiken, mint például a strandokra történő nyári kitelepülések. (Személyes kedvencem például egy izlandi IFBB bikinimodell, aki személyi edzőként és pózolásoktatóként tevékenykedik, egyúttal feketeöves tae-kwon-dós és egészen jó énekes.)

A szélesebb körű népszerűsítés stratégiájáról korábban itt írtam. Akkor a BioTechUSA Kucsera Gábort választotta plakátarcnak – és ezt a döntést talán azóta meg is bánták. Vannak viszont új versenyzőik: a promóciós plakátokon például Tápai Szabina kézilabdázó jelenik meg, a nagyobb dobást viszont ma jelentették be. A márka megállapodott az Iron Lady néven is ismert Hosszú Katinkával, hogy motivációs könyvét, valamint a beceneve alatt készülő táplálékkiegészítő-családot a BioTechUSA hálózata forgalmazza majd, és a roppant népszerű, többszörös világbajnok sportoló road show-val is támogatja majd az együttműködést. Azért a versenytárs sem tétlenkedett, bár ők nem egyesével válogattak a sportolók közül: inkább a Magyar Olimpiai Csapat hivatalos sport-táplálékkiegészítő partnerei lettek, és ezt büszkén hirdetik is mindenfelé.

Ha mindehhez hozzávesszük az egyre szélesebb, a sportolók mind tágabb köre mellett az átlagemberek igényeit is kielégítő termékpalettát és az egészségtudatos életmód terjedését, fényes jövő várhat a két nagy hazai márkára ezen a piacon. Én mindenesetre iszom rá egy tömegnövelő shake-et.

http://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/20931/pics/lead_800x600.jpg
biotechusa,együttműködés,endorser,hosszú katinka,iron lady,kucsera gábor,magyar olimpiai csapat,scitec nutrition,sport,tápai szabina
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?