Célkeresztben

A siker és a nagyság viszonylag megbízható fokmérője, hogy mennyien utálnak. Tovább „segít” a helyzeten, ha külföldi vagy, illetve ha a gazdasági-társadalmi környezet éppen problémásabb az átlagnál. A méret pedig a támadók malmára hajtja a vizet: „csak az nem hibázik, aki nem dolgozik”, no meg a kritikus tömeg magával hozza a kontraszelekciót és a visszaéléseket is.

Erre hazánkban is láthattunk példákat. A Tesco esetében a vicces hibákról szóló képsorozatoktól a Tesco-titok című „könyvön” át a kormányzati nyilatkozatokig és a rendszeres ellenőrzésekig. (Utóbbiakra természetesen szükség van, ez önmagában nem kérdéses.) Orosz barátaink azonban most alaposan túltolták a biciklit: az Auchanra szálltak rá, és olyan gyöngyszemek hangzottak el „felelős” politikusok szájából, mint hogy „hamisított termékeket és mérgeket" kínáltak eladásra a vásárlóiknak. (A lánc Oroszországban 84 hipermarketet, 150 Atak diszkont-szupermarketet és 35 bevásárlóközpontot működtet, közel 39 ezer embernek adva munkát.)

Egy nagyvállalat működtetése és a márka építése-óvása nem egyszerű üzem. Bizonyos méret felett - az ellenszurkolók táborán kívül - nehezen kezelhető-kommunikálható krízisek felmerülésével is számolni kell. De ha a politika is beszáll a márkakarakter-gyilkosságba, az hatványozottan nehézzé teszi a működést az adott országban. Érdekes kérdés, hogy – például „az ellenségem ellensége a barátom” logika alapján – máshol erősítheti-e az adott márkát egy ilyen támadás.

http://tm.blogstar.hu/./pages/tm/contents/blog/19775/pics/lead_800x600.jpg
auchan,krízis,oroszország,politika,tesco
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?